17 Mayıs 2013 Cuma

Mum Eskitme Ahşap Kutum

Boyama işlerine başladığımdan beri ilk defa ahşap bir obje boyuyorum. Mum eskitme yapmaya karar verdim. İlk defa yapacağım, bakalım nasıl olacak...

Önce ahşap kutuyu zımparalayıp, nemli bir bezle tozunu sildim. Ve boyanmaya hazır hale geldi.


Sadece kutunun dış ve kenar kısımlarına mum eskitme yapacağım için o kısımları Cadence Kahverengi Akrilik Boya ile 2 kat boyadım. 


Kahverengi ile boyadığım kısımlara beyaz mum sürdüm. Kutunun üzerine yapışan mum kalıntılarını da bir bezle aldım.

Bu seferde kutunun her tarafını Cadence M.Fuşya ile Beyazı karıştırarak elde ettiğim renk ile 2 kat boyadım.


Kutunun belirli yerlerini zımparalayarak eskitme yaptım. Ben zımpara kullandım ama bulaşık teli ile daha iyi olabilir.


İnternetten bulduğum bir resmin renkli çıktısını alıp, kenarlarını çakmak ile yaktım. Şu kenarlarını çakmak ile yakma işini de pek yapıyorum. Eskitmeye de öyle yakışıyor ama...

Son olarakta vernikledim. Biraz verniklemesi zor oldu. İçi dışı derken, birde vernik akıttı, ellerimde vernik oldu.

İlk mum eskitmem, umarım güzel olmuştur :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder