23 Mayıs 2013 Perşembe

Teneke Bisküvi Kutum

Uzun zaman önce bu kutu içinde bisküvi almıştım. Bir köşede kullanırım diye duruyordu. Malum atamıyoruz hiçbir şeyi :)

Teneke kutuyu önce FolkArt Plaid Glass-Tile Medium (Cam Medyumu) ile boyadım. Bu medyum kaygan yüzeylerde akrilik  boyanın daha iyi tutmasını sağlıyor. 24 saat beklettikten sonra boyama çalışmalarına başlamak gerekiyor. Benimki kaç 24 saat bekledi bilemiyorum. Ne yapacağıma karar veremedim çünkü... 


Bir şeyler yapmak kararsızlıktan iyidir deyip ponpon fırçayla Cadence Kahverengi Akrilik Boya ile 2 kat boyadım.

Yine Ne Desem Beğenirsin bloğundan aldığım kadın resimlerini kullandım. Kapağın üzerine büyük boyda 4 resim, kutunun alt kısımlarına da şerit halinde olacak şekilde küçük boyda kadın resimleri kestim ve kenarlarını da çakmak ile yaktım.

Bu teneke kutuya, bloglarda dolaşırken görüp beğendiğim yağlı boya eskitme yapmak istedim. Georgian marka Burnt Umber yağlı boya aldım. Nasıl yapıldığına dair internette ayrıntılı bir anlatım bulamadım. Anladığım kadarıyla birşeyler yapmaya çalıştım.

Plastik tabağa yağlı boyayı döktüm, fırçanın ucunu yağlı boyaya sürdüm, sonrada objenin üzerinde ileri geri yaparak boyadım ve bir bezle fazlasını sildim. Ama tam olarak olmadı. İnternette gördüğüm örnekler daha güzeldi... Birde bütün ellerim yağlı boya oldu. Görseniz kapkaraydı, zor çıkarttım, eldiven kullanmak gerekirmiş.






Ben önce resimleri dekupaj tutkalı ile yapıştırdım, sonra yağlı boyayı sürdüm. Resimlerin üzeride eskimiş gibi olsun istedim. Fakat resimleri yapıştırırken resimlerin kenarlarına da tutkal sürdüğüm için tutkalın değdiği yerler, yağlı boyadan sonra daha açık tonlarda oldu. Kadın resimlerinin üst kenarlarına bakarsanız farkedersiniz. Biraz açık tonlarda oraları...

Belki de önce yağlı boya eskitmeyi yapıp, resimleri yapıştırmak daha iyi olurdu. Ya da tutkalı resimlerin üzerine sürerken kenarlara çok fazla getirmemeye çalışmak lazım.

Yağlı boya denemem işte böyle oldu... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder