2 Nisan 2013 Salı

Taş Boyama :)

Boyama çalışmalarına başlayınca insanın herşeyi boyayası geliyor :)

İnternette dolaşırken deniz taşlarını da boyadıklarını, peçete dekupajı yaptıklarını görmüştüm. Ne zamandan beri bende taş boyamak istiyordum ama Ankara'da yaşadığımdam deniz taşı bulamıyordum. Şimdi Ankara'da deniz yok diye dert yanmayacağım, Ankara'yı denizsiz seviyorum ben.

Yaz gelsede Altınoluğa gidip bol bol taş toplasam, boyasam diye düşünüyordum. Altınoluk'un taşlı sahili meşhurdur. İlk defa gelenler şikayet ederler taşlarından. Bir saat oturursunuz sahilde, her tarafınıza taşlar batar. Denize girerken ayağınıza batar ama o taşlar sayesinde pırıl pırıldır denizi. Benim gibi çocukluğu Altınoluk'ta geçmiş kişilere batmaz o taşlar nedense , alışkınızdır biz :)

Malum daha yaz gelmediği için taş boyama merakım yazı bekliyordu. Bir yandan da taş boyama çalışmalarını görünce biran önce yapmak istiyordum...    

Bir gün iş için ODTÜ'ye gitmiştim. O da ne... Deniz taşları... Kaldırım kenarlarına deniz taşları koymuşlar. Önce yanımdaki iş arkadaşlarıma çaktırmadan bir iki tane alayım dedim :) Ama ne mümkün, biri hemen çaktı... Gözüme güzel görünen üç tane taş aldım :)


Önce bir güzel yıkadım, kuruttum. Cadence Beyaz Akrilik boya ile 2 kat boyadım. 


Taşların ikisini peçete ile kapladım, bir tanesine de pembe çiçek desenli dekupaj kağıdını yapıştırdım.


Peçete ile kapladıklarımı; taşın bir yüzüne Cadence Peçete tutkalını sürdüm ve peçeteyi yapıştırdım. Biraz beklettikten sonra taşın diğer yüzüne tutkalı sürüp peçeteyi yapıştırdım. Peçeteyi yapıştırdıktan sonra üst kısmına da tutkal sürmek gerekiyor. Taşın önce bir yüzeyine sonra diğer yüzeyine tutkal sürdüm. Fakat uygulama çift taraflı olduğu için kurutmak biraz zor oldu. Kuruması için koyduğum yere yapıştı. Acemilik işte :)

Dekupaj kağıdı ile yaptığımı; önce Cadence transfer-dekupaj tutkalı sürüp, deseni yapıştırdım. Üzerine tekrar tutkal sürdüm. Bu daha kolay oldu :)

Pembe çiçekli dekupaj kağıdını Nalan'ın Hobileri bloğundan aldım. Çok güzel dekupaj resimleri paylaşmış, Teşekkür ediyorum kendisine...


Not : Taşların her tarafını peçete ile kapladığım için arka kısmı pek güzel olmadı. Zaten tek tarafı gözükecek. Ama ben yinede fotoğrafını çekip paylaşayım dedim...

3 tane taş boyama bana yetmedi :(

1 yorum:

  1. biz altınoluk ressamlar sokağı sanatçılarıyız bahsettiğiniz taşlarla türkiyenin hertarafında sergiler açtık ankaraya da geldik sizi de aramızda görmek isteriz selamlar

    YanıtlaSil