17 Nisan 2013 Çarşamba

Teneke Dikiş Kutusu

Ankara'ya yerleştiğimde, annem benim için dikiş malzemeleri almış ve malzemeleri koymak içinde aşağıdaki teneke kutuyu vermişti. Uzun zamandan beri dikiş kutusu olarak kullanıyordum. Boyama çalışmalarına başlayınca onu da boyamak aklımdaydı. Ama nasıl bir çalışma yapacağıma bir türlü karar veremiyordum. Nihayet başladım boyamaya...

Kullandığım Malzemeler :
  • FolkArt Plaid Glass-Tile Medium
  • Cadence Beyaz Akrilik Boya (No:0001)
  • Cadence M.Fuşya Akrilik Boya (No:4004)
  • Cadence Açık Kahve Akrilik Boya (No:1153)
  • Dekupaj Kağıdı (renkli çıktı)
  • Cadence Transfer-Dekupaj Tutkalı
  • Sünger Fırça
  • Akçalı Parlak Sprey Vernik
Yapılışı :

1. Dikiş kutumun ilk hali aşağıdaki gibiydi... Glass-Tile Medium ile boyayıp, 1 gün beklettim. Bu medium cam ve teneke gibi yüzeylerde akrilik boyanın daha iyi tutmasını sağlıyor.


2. Dikiş kutumu önce kahverengi yapmaya karar vermiştim. Sonra mor mu yapsam dedim, en sonunda fuşyada karar kıldım.(Ne kadar kararsız biriyim...) Çok seviyorum şu fuşya tonlarını... M.Fuşya rengini biraz beyaz ile karıştırarak açtım ve sünger fırça ile her tarafını 2 kat boyadım.

3. Teneke kutunun kenarlarını da Açık Kahve ile 2 kat boyadım.


4. Hobi bloglarından bulduğum dikiş ile ilgili dekupaj kağıtlarının ve google görsellerden bulduğum mezure, dikiş ipliği, makas resimlerinin renkli çıktısını aldım. Kenarlarını da çakmak ile yaktım.  



5. Dekupaj kağıtlarının arkasına tutkal sürüp yapıştırdım. Üzerine de tutkal sürdüm. Son olarakta vernikledim. Ve dikiş kutumun son hali...


Kapaktaki büyük dikiş makinesi resmini Mehtap Kaya'nin bloğundan aldım. Kendisinin çok güzel çalışmaları var, baktıkça insanın bakası geliyor... Diğer internetten bulduğum resimlerin arkaplanını da biraz koyulaştırsaydım daha uyumlu olacaktı ... Ama yaptıktan sonra aklıma geldi...






İyi Günlerde Kullanayım...

2 yorum:

  1. Google gorseliden aldiginiz resimler kutunun uzerinde kalin durmadimi dekupaja gore yada nasil bir kagida cikti aldiniz bilgi verirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  2. A4 kağıdına çıktı alıyorum ben. Biraz kalınlık oluyor ama ben sürekli böyle kullanıyorum. Kolay Gelsin...

    YanıtlaSil