13 Mart 2013 Çarşamba

İlk Teneke Kutum :)

Merhaba, ilk boyama çalışmam ile birlikteyiz… Hadi hayırlısı…
İlk Teneke kutumdan saksı yapabilmek için aldığım bezelye konservesinin kullanılmasını bile bekleyemeyip hemen içindekileri cam kavanoza boşalttım. Yıkayıp kuruttum ve teneke kutum boyanmaya hazır...
Ahşap Boyamada vazgeçilmez boya herhalde Beyaz boyadır… Astar için kullan, renk açmak için kullan, kulan da kullan… Herhalde en çabuk beyaz boya bitiyordur. Ben beyaz boya alırken S.Beyaz  vardı, onu almıştım…

Kullandığım Malzemeler :
  • Cadence S.Beyaz Akrilik Boya
  • Cadence Peçete Aplike Medium (Peçete Tutkalı)
  • Desenli Peçete
  • Fırça (Boyamak için)
  • Yumuşak uçlu Fırça (Peçeteyi yapıştırmak için)
  • Cadence Sprey Vernik

Yapılışı :
  1. Teneke kutumuzu 1 kat Beyaz boya ile boyuyoruz. 1 saat sonra ilk kat kuruduktan sonra tekrar 1 kat beyaz ile boyuyoruz. Eğer 2 kat boya kapatmaz ise 1 kat daha beyaz boya ile boyayınız.
  2. Desenli Peçetemizi teneke kutumuzun boyuna göre kesiyoruz.Peçete 3 kat olduğu için desenli kısmını ayırıyoruz.
  3. Yumuşak uçlu fırça ile Peçete Tutkalını teneke kutunun her yerine ince bir kat sürüyoruz.
  4. Peçeteyi dikkatlice yapıştırıyoruz ve üzerine de peçete tutkalı sürüyoruz.
  5. Son olarak da kuruduktan sonra vernikliyoruz.
 
 
 
 
 
 
Dikkat Edilecekler :
  • Peçeteyi düzgün kesmezseniz teneke kutunun alt ve üst kısımlarında boşluklar oluyor. Benim oldu J
  • Peçeteyi yapıştırırken de kabarcık olmaması için dikkat etmek gerekiyor.
  • Peçetenin üzerine tutkal sürerken yumuşak hareketlerle fırçayı sürmek gerekiyor, yoksa peçete çok ince olduğu için yırtılabiliyor.
 
 
Teneke kutum uzun süre verniklenmeyi bekledi. İyiki de beklemiş. Renkli şeritler hazırlayıp(burdan bakabilirsin), süslemeyi akıl edince bu kutuda revizyona uğradı. 
 

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık gerçekten çok hoş olmuş. Gerçeği resminden çok daha güzel...
    sema

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, çiçeklenmiş resimleride yakında geliyor...

    YanıtlaSil