14 Mart 2013 Perşembe

Teneke Kutu Boyama - Sema'ya

İş yerinden arkadaşım Sema da tembihlerimi dikkate alıp, bir teneke kutu getirdi. Bunuda saksı yapacağım.
Elimde iki çeşit peçete var. Bundan önce yaptığım teneke kutularına aynı peçeteyi kullanmıştım. Bu sefer diğerini kullanayım dedim. Elimdeki turkuaz rengi boya ile güzel bir kombinasyon olacak, kenarlarına da kahverengi şerit hazırladım.

Kullandığım Malzemeler :
  • Cadence S.Beyaz Akrilik Boya
  • Tex.co Turkuaz Akrilik Boya (No : 5030)
  • Cadence Peçete Aplike Medium (Peçete Tutkalı)
  • Cadence Transfer-Dekupaj Tutkalı
  • Desenli Peçete
  • Fırça (Boyamak için)
  • Yumuşak uçlu Fırça (Peçeteyi yapıştırmak için)
  • Cadence Sprey Vernik (Yarımat almıştım ben...)
  • Kendim hazırlayıp renkli çıktı aldığım kahverengi şeritler
Yapılışı :
  1. Teneke kutumuzu 1 kat Beyaz boya ile boyuyoruz. 1 saat sonra ilk kat kuruduktan sonra tekrar 1 kat beyaz ile boyuyoruz. Eğer 2 kat boya kapatmaz ise 1 kat daha beyaz boya ile boyayınız.
  2. Tenekenin alt ve üst kısımlarını düzgün bir şekilde turkuaz boyamak için kağıt şerit yapıştırdım. 2 kat turkuaz boya ile boyadım.
  3. Desenli Peçetemizi teneke kutunun turkuaz boyalı kısımlarının arasına denk gelecek şekilde kesiyoruz. Peçete 3 kat olduğu için desenli kısmını ayırıyoruz.
  4. Yumuşak uçlu fırça ile Peçete Tutkalını peçeteyi yapıştıracağımız yere ince bir kat sürüyoruz.
  5. Peçeteyi dikkatlice yapıştırıyoruz ve üzerine de tekrar peçete tutkalı sürüyoruz.
  6. Peçetenin kenarlarına da kahverengi şeritleri cadence transfer-dekupaj tutkalı ile yapıştırıyoruz. Şeridi yapıştıracağımız yere önce tutkalı sürüp, üzerine şeridi yapıştırıyoruz ve şeridin üzerine tekrar tutkal sürüyoruz.
  7. Son olarak da kuruduktan sonra vernikliyoruz. (Ben genelde boyadıklarımı biriktirip biriktirip vernikliyorum…
Not : Şeritlerin ekleme yerlerini de kelebeklerle kapattım...






İyi Günlerde kullanılsın...

3 yorum:

  1. Teşekkür ederim, iyi günlerde kullanılmaya başlandı bile...:) pencerenin önünde yerini aldı ve odamızın havasını değşitirdi.

    Sema...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ,
    teneke kutu transferinde peçete yerine pcden aldığımız çıktılar da transfer edilebilinir mi???

    Bu arada ellerinize sağlık müthiş olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Mrb, beğenmenize çok sevindim.
    Teneke kutularda şuana kadar hep peçete dekupajı yaptım. Renkli çıktı alıp, dekupaj denemedim.Ama o şekilde de olur.

    YanıtlaSil